Pri pojedaní vianočných koláčikov v Classicmustang garáži sa zrodila stávka! Dokážu dvaja ľudia , s rozpočtom 3333eur , postaviť štýlový HOT-ROD Truck za 33 dní?

No keďže sme zamestnaný a nemôžeme sa projektu venovať naplno , bude sa brať do úvahy , len čas odpracovaný na projekte a spolu nesmie presiahnuť 33 dní - 792 pracovných hodín. Samozrejme v našom záujme bude dokončiť projekt do prvých zrazov , aby nás auto mohlo reprezentovať. Takže sme rýchlo zmonitorovali situáciu v garáži , v blízkom okolí , v ponuke a pustili sme sa do práce :o)



ZA FINANČNÚ PODPORU PROJEKTU ĎAKUJEME:

RH autocentrum Nitrianske Rudno, Tel. 0907666925
BaB stavebniny Nitrianske Rudno, www.babstavebniny.sk
Reklamna agentúra MARVELL, www.marvell.sk
KOOB, opravy automatickych prevodoviek, Tel: 0905971111
(Ak chcete na tomto mieste vidiet aj vašu firmu, kontaktujte Marosa :o)



Najvhodnejšia kabína pre náš projekt bola z PRAGA V3S/S5t , no aj tak ešte bude vyžadovať veľa úprav.




Ako prvé sme odstránili pôvodnú podlahu a kabínu sme zúžili o 36cm.




Kôli ďalším úpravám bolo potrebné odrezať zadné čelo, no ešte predtým sme do vnútra navarili provizórne výstuhy , aby sa udržal tvar/rozmer.




Prišla na rad obľúbená , no dosť náročná operácia TOP CHOP (zníženie strechy) . Pred týmto úkonom si treba dôkladne prezrieť najmä sklony stĺpikov a byť pripravený na množstvo komplikácií, ktoré spôsobí geometria!

Napríklad , keď vyrežeme kus zo šikmého stĺpika (v našom prípade , to bolo 7cm) a chceme stĺpik opäť spojiť , strecha sa nám posunie v smere šikminy o Xcm a toto X nám bude chýbať na opačnom konci strechy.U väčšine aut to môže byť aj dvomi smermi. V našom prípade to nebolo také komplikované. Strecha sa nám posunula iba dopredu (cca o 3cm) a prisunuli sme k nej zadné čelo.




Pri zváraní zadného čela sme zároveň "vyhladzovali"(odstránili sme dažďové kanáliky/falce z kabíny. Tento úkon dodá kabíne úplne iný vzhľad, ale riskujeme , pri dažďoch ,zatekanie do vnútra :o)



Pri pohľade na upravenú kabínu sme zistili ,že otvor čelného skla je stále príliš veľký a motorový priestor/motor.prepážka/kapota motora by bola príliš nízko v porovnaní s FORDami z 30tych rokov. Tak sme sa rozhodli pre ďalšiu úpravu. Odrezali sme prednú časť aj s časťou stĺpikov a posunuli sme ju hore cca o 6cm. Samozrejme opäť zaúradovala geometria a vznikli nejaké problematické miesta a boli sme nútený vymeniť pár plechov.

Momentálne je kabína pripravená k uloženiu na podvozok, kde sa na mieru vyrobí motorová prepážka ,podlaha a kabína môže putovať do lakovne. Samozrejme , že dvere sa budú tiež upravovať (TOP CHOP)





Ako pohonnú jednotku použijeme motor FORD V6 s objemom 2,8 litra a automatickú prevodovku z Mustanga druhej generácie.Nieje to žiaden silák , ale nechystáme sa na šprinty. Aspoň zatiaľ :o)





Dávno obdivujem stavbu prednej nápravy zo Škodovky. Je ako stvorená pre HOT RODy , až na jednu maličkosť- keby na ňu posadíme riadnu V8-mu , asi sa zlomí. Ale pre náš projekt postačí, nakoľko máme menší motor a bude uložený bližšie ku stredu vozidla a tým dôjde k lepšiemu rozloženiu hmotnosti na nápravy.





Krútiacu silu motora bude k vozovke privádzať 8 palcová zadná náprava z Mustanga 67-68





Jedna z najnáročnejších vecí celej stavby je výroba rámu podvozku. Použité materiály: joklové profily, U profily, rúry, plech. Pri výrobe zadnej časti sme strojovou plazmou vyrezali bočné plechy požadovaného tvaru. Medzi ne sme privarili vytvarované U profily.





Zadnú časť sme zvarili s prednou joklovou časťou , čim nám vznikli hlavné pozdĺžne nosníky.





K hlavným nosníkom sme, na veľkom, pracovnom stole, prizvárali priečne nosníky a výstuhy. K rámu bude potrebné, ešte vyrobiť množstvo úchytov - motora, prevodovky, náprav, kabíny, korby atd.





Bočnice ložnej plochy (korby) sme vyrezali plazmou z oceľového plechu a naohýbali do požadovaného tvaru. Vrchný okraj bočníc lemujú rúrky. Na zadný nárazník sme použili nerezový joklový profil a cyklistycké výstražné svetielka skvele dopĺňajú image customového HOT-RODu.





V prvej polovici minulého storočia sa v automobilovej výrobe často používalo drevo. Preto sme aj my na spodok ložnej plochy použili OSB dosku na ktorú sme, pre dosiahnutie požadovaného dreveného efektu, nalepili plávajúcu podlahu, ktorá bude dekorovaná nerezovými lištami.





Výroba rámu prednej masky potrebovala dobrý nápad... Použili sme kurenárske rúry a kolená priemeru 60mm. Rúru sme ohli do požadovaného tvaru a následne ju pozdĺžne prerezali, čím nám vznikli dve identické polovice, ktoré sme potom zvarili do tvaru masky. Rám bude nalakovaný vo farbe auta a výplň masky bude tvoriť zvislé rebrovanie z nerezovej ocele.





Osadenie motora a prevodovky. Ako som už skôr spomínal, motor sme umiestnili tak dozadu, ako to len, v našej situácii, bolo možné.Odpružené držiaky motora a prevodovky sme si vyrobili na mieru. Pri polohe motora musíme dbať na to, aby bol karburátor vo vodorovnej polohe. Samozrejme aj podvozok musíme mať v rovine. Ešte bude potrebné skrátiť kardan.





Výroba motorovej prepážky a podlahy. Na výrobu týchto častí karosérie sme použili plech väčšej hrúbky (1,5mm), aby sme nemuseli robiť spevňovacie prelisy, čo by nám prácu komplikovalo a predĺžilo.





Volant sme vyrobili z oceľovej reťaze, ktoú sme pozvárali do kruhu. K nej sme privarili stred, vyrezaný plazmou a volant nechali nachrómovať.

Na výrobu palivovej nádrže sme použili vzduchojem z kompresora, na ktorý sme navarili hrdlo a nohy. Nárdž bude umiestnená v korbe hneď za kabínou. Bude skrášlená airbruschom.





Design plynového pedála z Mustanga sme "okorenili" vodovodným kohútikom :o)





Zatúlaná biliardová guľa nám skončila rovno na radiacej páke. Aj jej design sme vylepšili- GO-BABY-GO (POĎ MOJA POĎ:o)





Aj tieto drevené sedačky sú jednou s designerských lahôdok tohoto projektu.(Musíme sa priznať, že nápad je prevzatý..)




Výroba prednej kapoty. Ako prvé sme vyrobili podpornú konštrukciu požadovaného tvaru (v závere bude odstránená). Ku konštrukcii sme začali pomaly tvarovať a privárať plech... Keď bol plech na mieste, odrezali sme jeho prečnievajúce časti, odstránili podpornú konštrukciu a kapota bola na svete.




Tvarovo najvhodnejšie predné svetlá pre náš projekt sa nam ukázali svetlá zo starého Zetora.





Staré 14 palcové disky značky Cragar sme nastriekali práškovou farbou. Na tuzemskom trhu sme objavili nerezové vrchnáky, ktoré nám skvelo zapasovali ako puklice. Vpredu sme obuli pneumatiky 175x80 R 14, vzadu 235x70 R14 a skrášlili sme ich bielymi lemami.





Maska chladiča sa už dočkala nerezovej výplne a spod kabíny, na každej strane, trčia naleštené koncovky výfukov.






Začína to naberať tvar...






Text- Pre nedostatok času uverejňujeme až fotky takmer hotového auta. Na aute ešte treba dorobiť: brzdy, prívod paliva, elektroinštaláciu, skrátiť kardan, oživiť motor a doladiť pár drobností okolo karosérie.

Foto: Mário Mikulík




Náklady na HOT-ROD nepresiahli sumu 3000,- Eur a bolo odpracovaných cca 700 hodín.