Peťo G. - Peťo G.
  • peto.g@classicmustang.sk
  • Moje Články: 7
  • Moje Galérie: 4

Naposledy komentované

Peťo G. - Peťo G.

Meno:Peťo G.
E-mail:peto.g@classicmustang.sk
Auto:1964 Convertible, 1965 fastback 2+2 w/Pony int., 1965 fastback 2+2 GT, ´68 Coupe GT/CS, ´72 Mach1 R-code H.O., 1967 Dodge Coronet 440 Coupe.
Články:7
Galérie:4
O profile:Pozdravujem vás, som majitelom viacerých Mustangov I. a II. generácie. S Mustangami som sa začal zoznamovať od roku 2000 a v roku 2002 som si kúpil svojho prvého,´79 Fox. Dalšim v poradí bol ´73 fastback H-kód, 351-4v Cleveland, prevodovka FMX, ktorý som mal v čase 2007-2012. V súčastnosti sú jeho novými majiteľmi Báška a Ivo z okr.PD. Neskôr pribudlo coupe´68, kabrio ´66... a potom už ani neviem :). Proste priveľa Mustangov na našu zemepisnú polohu.
V 2005 som natrafil na Marošovu rozbiehajúcu sa stránku ClassicMustang.sk a odvtedy sme v kontakte, začali sme sa spoločne baviť a napomáhať podmienkam pre to, aby ich tu bolo viacej a aby to nebola až taká neznáma pre našincov. Neskôr sa ku nám pridávali ďalší... Vojto, Juro V., Cobra, Vlado G....až z toho všetkého v roku 2008 vznikol Mustang Club Slovakia.
Začiatky klubu boli krásne a všetkým zúčastneným za tie chvíle ďakujem. Neskôr sa členské zloženie klubu zmenilo čo viedlo aj k jeho inému ponímaniu priorít okolo Mustangov. Maroš a aj ja sme v jeho novom smerovaní nevideli budúcnosť, ktorá by nás obohatila a bavila a tak sme postupne klub opustili. Teraz sme sa aspoň mohli začať naplno venovať nášmu projektu ClassicMustang, ktorého fylozofiou je pohoda, priateľská atmosféra, pomoc pri renováciách ako aj združovanie majitelov Mustangov ale aj iných amerík za účelom zachovania amerického ducha a s možnosťou výmeny nadobudnutých skúseností.
Projekt CM nie je klub a ani nemáme s Marošom chuť z neho klub urobiť. Pod CM chápte aktivitu dvoch bláznov, ktorých ideálnym dňom je deň strávený v garáži, alebo so sebe podobnými. Organizujeme Stretnutia Mustangov a US cars v Nitrianskom Rudne, zamerané na bližšie spoznanie sa majitelľov a na vymenu skúseností s renováciami, úpravami.
Z čias pôsobenia vo vedení klubu mi ostalo veľa kamarátov a známych. Tak som spoznal ludí s mne podobnou krvnou skupinou a snahou o zachovanie fabrickej originality Mustangov. Týchto ľudí je ako šafránu, ale dobrých ľudí a vecí býva málo. Som rodený Bratislavčan, v 2008 presťahovaný aj kôli priestoru potrebnému pre tento koníček, do RD pri Bratislave. Ani som vtedy netušil že tak spoznám ďalšieho blázna a maximálneho pedanta v renováciach, ktorého dávam všetkým za vzor ...že Šani. Tí další sa zatiaľ len z opodiaľ približujú :).     
    Držím prsty všetkým čo sa na to dali a čo si zvolili ísť cestou najťažšou (viď Honza Truhlář & brat ale aj iný). Nepatrilo by sa zabudnäť na bratov Countorových z Valtic, ktorý sú rovnako doma v generácii Fox-body.
Veľmi fandím všetkým, čo sa dali na poctivú renováciu do pôvodneho stavu, lebo je to cesta zarúbaná, neprebádaná a nezaplatená. Ale ruku na srdce, koľko fabricky zachovaných Mustangov vídate okolo seba??? A o tom to práve je!...lebo denne sa ich originalita na tony stráca zásahmi fušerov. (Minutku ticha, prosím.)
   Ale inak som normálny, jesť mi chutí (najmä steaky), snúbenica ma chápe a znáša moje blbé nápady už zopár rokov :) . Okrem tohto koníčka pracujem v zdravotníctve.
V USA mám vďaka aktivitám okolo amerík viacero miestnych známych, ktorých sa snažím pri pobyte za morom aj navštevovať. Skúseností okolo procesu s dovozom amerík mám bohaté ale vždy sa nájde niečo čo vie prekvapiť.  

- Dňa 30.júna 2012 som sa stal zhodou okolností majiteľom 1965 Mustang fastback 2+2 , v ťažkom stave na renováciu.
- Začiatkom roka 2013, v mestečku v Amherst, štát New Hampshire, predával pán Craig Hone svojho Mustanga 1965 Convertible vo fabrickom prevedení - Arcadian Blue, s rádovým šesťvalcom a automatickou prevodovkou, s bielym štandardným interiérom a bielou elektrickou strechou... 08.januára som sa stal jeho šťastlivým majiteľom.
Na Slovensko dorazil dňa 29.3. po strastiplnej ceste dlhej 7.478 km. Najmä posledných 268km po českej dialnici D1 stáli za to.

- Začiatkom roku 2016 som sa zriekol ťažkého projektu a jedinečného kúsku v podobe ´67 Convertible a výbave Raven black & DeLuxe interiér s osadeným 289-2v...a samozrejme že automat :). Tomu vozu chýbalo k absolútnej dokonalosti už len nejakých 80.tisíc € a elektrická strecha. Zriekol som sa ho aj v prospech jeho rýchlejšej záchrany a aj výmenou na zahájenie prác na mojej ´68 Californii Special v prevedení Wimbledon White, ktoré chceme sťa kočiar na našu svadbu :).
- 19.januára 2017 som si bol naložiť v prístave zatiaľ posledné dva prírastky a to ´65 Fastback 2+2  GT A-kód, s automatickou prevodovku C4  a na 95% pôvodný ´65 Convertible s I6 a C4 :). Priznám sa, že sa novým prírastkom mooooooc teším a aj napriek priam tragickému kurz € voči USD (1 : 1,03) sa oplatilo investovať a riešiť v túto náročnú dobu ích nákup a dovoz. Troška som dúfal, že nové kabrio by mohlo raz skončiť v garáži u Milana F.  Ale asi sa tak nestane, z iných akutných výdajov na Milanovej strane. Tiež ma neteší, že sa s jednym a možna aj s dvoma Mustangami budem musieť pravdepodobne rozlúčiť, nakoľko potrebujem stavať tento rok garáž pre zrenovovanú Californiu a tiež mať nejaký základ na posun vpred a jasnejšiu víziu s ďalším projektom... a to by mohol byť buď R-kód zo ´72 alebo ´64 kabrio. No ešte skôr budem musieť odolať talku a nahováraniu na zrenovovanie ´65 fastback GT, na ktorom by sa najradšej hneď vyvážala moja polovička.

kabrio 1965 Rangoon Red a...

Od tragických neštastí, ktoré spôsobili, že som minulý rok prišiel o skvelého kamaráta a nenahraditeľného pomocníka okolo Mustangov, o Maťka Demoviča, som sa len minulý týžden dodzvedel, že Maťkov a môj známy, taktiež úžasný človek a skvelý pomocník, pán Sükr...

Dátum pridania:    14.11.2016 Zobraz článok

...ružový príbeh jedneho belasého kabrioletu ´65.

Už skoro tri roky pátram po tom, či sa vôbec vyrobil (a ak, tak či sa dodnes zachoval) Mustang 1965 vo fabrickom prevedení triple-white (biely exteriér, biely interiér, biely top).

Dátum pridania:    03.4.2013 Zobraz článok

Základné dekódovanie..

Dekódovanie bloku motora.Príklad  dekódovaného kódu :   # C8OE-6015-A,  8L7 #   1)      Prvý člen kódu  # C8ZE-6015-A,  8L7#  definuje  dekádu.

Dátum pridania:    06.9.2012 Zobraz článok

kôty rámov ´64-70

Možna sa to niekomu z Vás zíde a možná to už dávno máte, no pre istotu to sem dávam (priebežne ešte doplním). Až prídu knižky, nascanujem originály. Zatial nutné stihanuť a zväčšiť. Plus prikladám nejaký ten užitočný link:http://www.mcsauto.ca/pages/measuresystem.htm

Dátum pridania:    01.7.2012 Zobraz článok

Rare

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6o7BeaJzsuI

Dátum pridania:    22.6.2012 Zobraz článok

Ako prišla ´65-ka a ´72-ka na Slovensko...

O ´65-ke fastback 2+2 v kombinácií 289-2v, manuál, vo farebnej kombinácií Sunlight Yellow a čiernym Pony interiérom v pôvodnom stave som sa dozvedel niekedy v 2008.

Dátum pridania:    21.6.2012 Zobraz článok

Ako to u mňa začalo..

Zdravím, účelom tohto blogu je pohľad do minulosti, ako som sa k tomuto všetkému dostal.  -Ani by som nepovedal, že sa už 12 rokov venujem Mustangom.

Dátum pridania:    02.5.2012 Zobraz článok

1965 Mustang fastback 2+2 (časť.1)

Dátum pridania:    16.7.2012

V tejto galérií sa budem snažiť zachytiť osud jedneho 1965 Mustangu fastback a snahu o jeho záchranu a znovuzrodenie. Ako som už vo svojom článku o príchode tohto Mustanga bol spomenul, je to najťažší (časom a hrdzou poškodený) dovezený kus. Keby nebol vyrobený vo svojej jedinečnej kombinácií (2+2, 289, manuál, Pony interiér, stredová konzola), aj tak by som šiel cestou renovácie tak, aby pri ňom neprišiel o život iný Mustang, šťa darca orgánov. Vždy budem voliť cestu ťažšiu, dlhšiu a drahšiu ale s čistým svedomím, že som nezničil ale zachoval ďalšieho Mustanga. Koľko času, námahy a financií bude stáť táto renovácia je pre mňa až druhoradé. Nikam sa neponáhľam-e (s Maťkom a Ďurim)...a renováciu naisto predĺži nutná stavba dielne.
   Tento Mustang je v pôvodnom stave. Jediné čo na ňom bolo fušované je plátanie hrdzavej podlahy kabíny a kufra prinitovanými hliníkovými plechmi...no comment.
Všetky zábery sa budem snažiť snímať tak aby boli použitelné aj pre iných odvážlivcov, či už z pohľadu na pôvodné umiestnenia dier, uchýtov, ťahania trubiek, kabeláže, použitých typov šróbov, svoriek, zapojení...atď. Tiež sa v tejto úvodnej časťi zameriavam na zachytenie dovozného stavu tohto vozu.
   Pri nakladaní v prístave sme sa ťažko rozhodovali za čo ukotviť ťažný popruh navyjaku, napokon náš výber prednej stabilizačnej tyče nevydržal a na polceste na korbu nám zavesenie šoféroveho kolesa povolilo a celé poskočilo o pár centi dopredu a dnu :(((. Musím sa priznať že vtedy som sa skutočné bál aby sa tomu vozu viac neuškodilo a potom aj o nás ked sme lezúc pod prechytávali navyjak až o diferenciál. Napokon sme ho už bez dalších problémov naložili. Už vtedy mi bolo jasné, že skôr ako pôjde dole z korby musí byť celá "podlaha" sfixovaná.
   Začiatok týchto prác si musel počkať na rozhodnutie komu tento kus napokon ostane. Mňou bol v USA zakúpený, následne ho odomňa vykupil istý zanietený Svätojúrčan, ktorý od neho po dovezení odskočil po zhliadnutí náročnosti stavu. No comment. Ale vráťme sa k prácam.
   Zatial čo Maťko spevňoval podlahu som neúspešne bojoval so stredovou konzolou, ktorú sa mi nedarilo bez ujmy odmontovať. Podarilo sa to až pri dalších prácach. [Háčik bol v nájdení a uvoľnení dvoch šróbou - v prednej časti tunela prevodovky (medzi pákou riadenia a steny motoru) sa k ním dá z bokov dostať a ich vyšróbovaním sa uvoľní predná časť konzoly a následne sa už dá vybrať. Mne to sťažila hrdza a to že som ich tam priam nevidel cez zbytky odhlučňovacích asfaltových plátov.] Preto na mňa nenadávajte, že čo tam ešte robí počas začiatočných zváračských prác :)...učíme sa.
   Z našich ďalších zistení sme uznali, že najlepšie bude ešte pred zložením vozu z korby odlahčiť celý predok vyhodením motora a prevodovky. Vďaka požičanému vysokozdvyžnému vozíku s krátkymi ližinami, ktoré sme si museli v časovej tiesni improvizáciou nadstaviť sa nám to podarilo bez "jediného škrabanca". Pri vyberaní sme celkovo utrhli dva šroby. Jeden na aj tak nič nedržiacich zavesoch silenblokov a druhý pri uvoľňovaní kapoty. Nič nenahraditelné, rovnako ako aj ten celkom čistý prevodový olej, čo mám na korbe :)...učíme sa.
...pokračovanie.

Pridaj príspevok